Gå til sideinnhold
Hjem / Spørsmål og svar / Pålogging

Pålogging

Hvilket påloggingsalternativ skal jeg bruke?

Du kan bruke de ulike påloggingsmetodene om hverandre hvis du har bestilt BankID, BankID App og/eller BankID på mobil.

Hvis du ikke har bestilt BankID skal du bruke «Logg inn med passord».

Hvordan logger jeg på nettbank første gang?

Når du har mottatt kodebrikken kan du logge på nettbanken. Ved første pålogging trenger du engangspassordet du fikk tilsendt på SMS eller e-post da du opprettet nettbankavtalen.

Når du taster dette passordet, åpnes et nytt vindu hvor du blir bedt om å lage et personlig passord for videre innlogging i nettbanken.

Her kan du se en enkel instruksjonsfilm.

Se for øvrig «Hvordan logger jeg på nettbank med..»-spørsmålene under.

Hvordan logger jeg på nettbank med BankID?

For å logge på med BankID trenger du:

  • Fødselsnummer (11 siffer)
  • Kode fra kodebrikke eller BankID App
  • BankID passord

Du må ha bestilt BankID i nettbank på forhånd, eller ha BankID fra annen bank.

Er det første gang du forsøker å logge på med BankID, må du bruke passordet du mottok på e-post da du bestilte BankID.

Kan jeg logge inn i nettbank med nettbrettet mitt?

Du kan logge inn i nettbank fra de aller fleste nettbrett. Da benytter du bare nettleseren og logger inn slik du hadde gjort fra PC. Du kan også laste ned mobilbank app til nettbrett. Dette gjør du i Google Playstore eller Apple Appstore

Hvordan tømmer jeg loggen i nettleseren?

Det finnes flere forskjellige nettlesere. Nettvett.no har laget en god oversikt til hvordan du kan tømme loggen i de forskjellige nettleserne.

Hvordan logger jeg på nettbank uten BankID?

For å logge på nettbank uten BankID trenger du:

  • Brukernavn ( Fødsels og personnummer)
  • Passord
  • Kode fra kodebrikke
      Hvordan logge på nettbank med BankID på mobil?

      For å logge på nettbanken med BankID på mobil trenger du:

      • Mobilnummer
      • Fødselsato
      • Pinkode (4-8 siffer).

      Pinkoden er koden du lagde da du først bestilte BankID på mobil.

      OBS: BankID på mobil er en tjeneste som fases ut løpende til fordel for BankID APP. Det er ikke lenger mulig å opprette nye BankID på mobil avtaler.

      Jeg mangler en konto som jeg disponerer i nettbanken

      Ikke alle kontoer du disponerer er automatisk knyttet opp mot nettbanken din. Kontoeier må ta kontakt med kundesenteret, slik at vi kan knytte denne opp.

      BankID App

      Last ned appen som heter BankID, for iPhone eller Android. Du må ha iOS 11/ Android 6 eller nyere versjoner. Du aktiverer appen enkelt med BankID på mobil.

      Før appen er klar til bruk må du slå på varslinger. Tillater du varslinger får du en snarvei inn i appen hver gang du bruker BankID.

      Hvis du har BankID-app trenger du ikke kodebrikken for å aktivere app når du bytter telefon. Du kan enkelt ordne dette uten kodebrikken slik:

      1. Last ned BankID-appen på din nye telefon.
      2. Aktivér appen på den nye telefonen med BankID-appen fra din gamle telefon.
      3. BankID-appen er nå klar til bruk.

      Gi oss tilbakemelding