Vær oppmerksom på svindel @headingTag>
ALDRI oppgi kontoinformasjon, BankID-koder eller passord. Uansett hvem som spør – selv ikke til banken, politiet, familie eller venner.
Fortsatt med de samme menneskene og lokalkontorene.
Vi håper at du vil oppleve ny nettbank og mobilbank som smart og enkel i bruk. Samtidig har vi full forståelse for at endringer ikke alltid oppleves som en god nyhet i starten. Derfor ønsker vi å hjelpe deg i gang for å gjøre overgangen til ny nettbank og mobilbank så smidig som mulig.
Etter den første innloggingen, anbefaler vi at du aktiverer ansiktsgjenkjenning for raskere og enklere tilgang i fremtiden. Gå til 'Innstillinger' i appen, og velg 'Innlogging og sikkerhet'. Der kan du enkelt slå på ansiktsgjenkjenning. Dette sparer deg for tid ved fremtidige innlogginger og holder sikkerhetsnivået høyt.
Har du allerede en nettbankavtale, kan du logge deg inn øverst i høyre hjørnet på nettsiden vår. Dersom du ikke har BankID, kan du dessverre ikke bruke nettbanken vår. Mange kan allikevel bruke mobilbanken, så ta kontakt med oss om du er i tvil.
Dersom du ikke har nettbank fra før, må du kontakte oss og fremvise gyldig pass. Du vil få tilsendt en digital sikkerhetsbrikke og et personlig passord som gir deg tilgang til nettbanken.
Se ellers spørsmål og svar nederst på siden.
Det kommer flere nye selvbetjeningsfunksjoner i den nye nett- og mobilbanken. Noen av disse er:
ALDRI oppgi kontoinformasjon, BankID-koder eller passord. Uansett hvem som spør – selv ikke til banken, politiet, familie eller venner.