Hopp til innholdet

Bankkort

Med bankkortet har du tilgang på pengene dine hele tiden. Vi har kort tilpasset alle aldre og behov, og alle kortene våre er kontaktløse.

Et Visakort fra Haugesund Sparebank

Over 18 - Visakort

Er du over 18 år kan du få et visakort.

Med kortet kan du betale og ta ut kontanter i inn- og utland hele døgnet. Du kan også bruke kortet til sikker betaling på nett.

Varekjøp er gratis i inn- og utland.

Du får en egen 4-sifret PIN-kode som bare du skal kjenne til. PIN-koden henter du selv i nettbanken din.

Visa online 

Visa online er et betalingskort for alle.

Eneste forskjell fra vanlig visakort er at Visa online ikke kan brukes på netthandel. Visa online krever også en online forbindelse, slik at saldo på konto kan sjekkes før betalingen utføres. Det kan være en ekstra trygghet i mange sammenhenger.

Vi har et eget Visa online for barn under 13 år. Når barnet fyller 13 år kan hen også få kort med mulighet for netthandel. Les mer om kort for barn og ungdom.

Visa Gold er et debetkort som er knyttet til en konto med kreditt. Kortet passer for deg som reiser i inn- og/utland og som foretar handel på nett. Kortet har en kredittgrense på  50 000 kroner og kan også brukes på kontaktløs betaling.

Bestill kort 

Hvis du allerede er kunde kan du bestille kort med og uten netthandel i nettbanken eller mobilbanken din.

  1. Logg inn i nettbank eller mobilbank
  2. Klikk/trykk på Meny
  3. Under overskriften Kort finner du Bestille kort
  4. Følg veiledningen

Du kan også bestille kort ved å fylle ut skjema, så kommer vi tilbake til deg raskt.

Ofte stilte spørsmål om kort

Ring til Sperretjenesten for å sperre kortet. Sperretjenesten er åpen 24 timer i døgnet, hele året.

Du kan også sperre kortet ditt i nettbanken og i mobilbanken. Klikk på Meny. Under Kort finner du Sperre kort. Da får du tre alternativer:

  • Sperre kortet permanent. Kortet er stjålet.
  • Sperre kortet permanent. Jeg har mistet kortet.
  • Jeg finner ikke kortet.

Dersom du tror du vil finne kortet ditt igjen, anbefaler vi deg å benytte det siste alternativet. Da får du muligheten til å åpne kortet igjen selv i nettbanken/mobilbanken.

Du må møte i banken for å åpne kortet igjen.

Hvis du har problemer med dette, ta kontakt med kundesenteret i åpningstiden på telefon 52 70 50 00.

Husk +47 hvis du ringer fra utlandet.

For å redusere risikoen for kortsvindel, kan du sperre kortene dine for bruk i minibanker og kortterminaler i de deler av verden du ikke oppholder deg.

Regionsperre setter du selv i nettbanken og mobilbanken. Tjenesten er gratis.

Les mer om regionsperre her.

  • Logg inn i nettbank eller mobilbank
  • Klikk/trykk på Meny.
  • Under overskriften Kort finner du Brukstillatelser.
  • Kryss av for om en region skal være «Gyldig / Ikke gyldig».

Sperringen eller opphevingen trer i kraft umiddelbart etter at du har registrert endringen.

Dette ordner du enkelt i nettbank eller mobilbank.

Klikk på Meny i nettbanken / trykk på hamburgerikonet for meny i mobilbanken. Under overskriften Kort finner du Brukstillatelser.

Kryss av på «gyldig» for den regionen du befinner deg i.

Har du ikke tilgang til din nettbank/mobilbank, kan du ta kontakt med banken i åpningstiden.

Telefon 52 70 50 00 .

Husk +47 hvis du ringer fra utlandet.

Du kan dessverre ikke se PIN-koden på kortet ditt i nettbank i dag. Ring oss direkte for å motta PIN-brev i posten. Vi jobber med å få dette på plass så snart som mulig.

Verified by Visa, eller 3-D Secure, er et sikkerhetsverktøy som krever at du autentiserer deg ved handel på internett.

3-D Secure gir deg muligheten til å velge hvordan du vil autentisere deg. Du kan velge mellom nettbankpassord/ BankID-passord og kodebrikke, BankID på mobil eller BankID App.

3-D Secure minimerer risikoen ved netthandel, siden ingen andre enn du kan bruke kortet i en sikker nettbutikk.

Vi er den lokale sparebanken som gir tilbake til ditt nærmiljø, som genuint bryr oss om deg, er med deg i gode og dårlige dager, og hvor du kan treffe et menneske når du trenger det.